كارگاره دو روزهي ساخت و اعتباريابي آزمون عملكردي
|
رديف |
عنوان |
زمان |
دروس |
محتوا | |
|
روز اول |
نظري |
عملي |
|||
|
1 |
تعريف آزمون عملكردي ، اصول و مباني |
۱۳-۱۳/۴۵ |
√ |
ـ عملكرد چيست؟ چه مهارت هايي با آزمون عملكردي سنجيده مي شود ـ تفاوت آزمون عملكردي با ديگر ابزارهاي اندازهگيري چيست؟ ـ تعريف يادگيري كيفي ـ يادگيري كيفي و آزمون عملكردي ـ بحث و نظر | |
|
2 |
چارچوب نظري و آزمون عملكردي |
۱۳/۴۵-۱۵ |
√ |
ـ تكاليف سنجش و دستورالعمل ها ـ شيوه ي نمره گذاري ـ بحث و نظر | |
|
3 |
پذيرايي |
۱۵-۱۵/۲۰ |
|||
|
4 |
ساخت عملي آزمون عملكردي(1) |
۱۵/۲۰-۱۷/۳۰ |
√ |
ـ نوشتن اهداف آموزشي؛ شواهد يادگيري ـ تهيهي فرم سنجش؛ ارايه ي گزارش گروهي ـ بحث و نظر | |
|
روز دوم |
|||||
|
5 |
ادامه ي ساخت علمي آزمون (2) |
۱۳-۱۴/۳۰ |
√ |
ـ نوشتن مساله و تهيه تكاليف، نوشتن دستورالعمل ها ـ ارايه گزارش گروهي و بحث و نظر | |
|
6 |
روش هاي ارايه ي بازخورد با آزمون عملكردي |
۱۴/۳۰-۱۵/۳۰ |
√ |
ـ تعريف بازخورد؛ شيوه هاي ارايه بازخورد ـ كارگروهي و ارايه گزارش؛ بحث و نظر | |
|
پذيرايي |
۱۵/۳۰-۱۵/۴۵ |
--- | |||
|
اعتبار بخشي آزمون عملكردي |
۱۵/۴۵-۱۷ |
√ |
ـ روش محاسبه ي اعتبار محتوايي آزمون ـ روش محاسبه ي پايايي نتايج ـ كارگروهي و بحث و نظر | ||
معلمان محترم لازم است كتاب هاي درسي رياضي، علوم و فارسي به همراه داشته باشند.
شماره ی تماس ۰۹۱۲۲۱۸۴۴۱۹
عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش هستم .به مدت ده سال مجری ارزشیابی ملی ارزشیابی توصیفی در مدارس ابتدایی بوده و هستم. در زمینه های سنجش تکوینی انگیزش درونی بازخورد های کیفی و خودسنجی و ساخت آزمون عملکردی کتاب اموزشی و مقاله های علمی فراوان دارم