نام:ايرج خوش خلق
تاریخ تولد:1343
جنسیت:مرد - متاهل
محل سکونت:ایران - تهران
درباره من:سوابق تحصیلی
-      دانشجوي دوره دكتري روان‌شناسي يادگيري، دانشگاه علامه طباطبايي
-      فوق ليسانس روان شناسي(تحصيلي) ، دانشگاه تهران، 1374
-      ليسانس روان‌شناسي استثنايي، دانشگاه شهيد بهشتي، 1367

3. تجارب تحقیقاتی
-      ارزشيابي اجراي آزمايشي ارزشيابي توصيفي در پايه‌هاي چهارم و پنجم برخي مدارس ابتدايي كشور، پژوهشكده تعليم و تربيت، 1389
-      ارزشیابی اجراي آزمایشی برنامه جدید قرآن در دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی، پژوهشكده تعليم و تربيت، 1388
-      ارزشيابي محتواي كتاب‌هاي شيمي دوره آموزش مهارتي ـ نظري و پيش‌دانشگاهي، پژوهشكده تعليم و تربيت؛ 1386
-      ارزشيابي آيين نامه آموزش از راه دور در دوره متوسطه و پيش دانشگاهي، پژوهشكده تعليم و تربيت؛ 1385
-      ارزشيابي اجراي آزمايشي ارزشيابي توصيفي در برخي از مناطق آموزشي كشور به مدت 5 سال، پژوهشكده تعليم و تربيت ؛1385 - 1381
-      ارزشيابي و عملياتي كردن اهداف دورة آموزش مهارتي ـ نظري، معاونت آموزش و نوآوری؛ پژوهشكده تعليم و تربيت، 1382
-      بررسي روان سنجي آزمون‌هاي دوره راهنمايي و متوسطه شوراي تحقيقات استان زنجان، 1382
-      ساخت و اعتباريابي آزمون تشخيص اختلالات نوشتاري، شوراي تحقيقات استان مركزي؛1382
-      ارزشيابي اجراي آزمايشي امتحانات دو نوبتي، پژوهشكده تعليم و تربيت؛ 1379 و 1380

4. تجارب دانشگاهی
-      روش تحقيق، دانشگاه شهيد رجايي، از سال 84 تا كنون
-      اندازه‌گيري و ارزشيابي، دانشگاه شهيد رجايي ، از سال 84 تا كنون
-      روان‌شناسي ، دانشگاه شهيد رجايي، از سال 84 تا كنون
-      اندازه‌گيري و ارزشيابي آموزشي، دانشگاه تربيت معلم، 1383

5. کتب منتشر شده
-      اصول و راهنماي عملي تهيه و ارايه‌ي بازخوردهاي توصيفي در كلاس درس، تأليف، نشر جوان امروز، 1389
-      راهنماي ساخت، اجرا و تفسير آزمون عملكردي در كلاس درس، تأليف، انتشار پادرا، زير چاپ
-      آموزش و ارزشيابي مهارت املا چاپ سوم، تألیف، نشر زرين، 1385
-      آموزش و ارزشيابي خواندن براي فهميدن، تألیف، نشر زرين، 1388
-      24 روش آسان آموزش و ارزشيابي املا در خانه. تألیف، نشر زرين، 1384
-      آموزش و ارزشيابي رياضيات در پاية پيش‌دبستان، تألیف، نشر زرين،1382
-      انگيزش در كلاس درس، ترجمه، انتشارات دانشگاه تربيت معلم تبريز، 1381

6. مقالات چاپ شده
-   




   چالش هاي فراروي ارزشيابي توصيفي. وبلاگ شخصي .1385
-      پيامدهاي حذف نمره از ارزشيابي پيشرفت تحصيلي: چالش ها و راهكارها. وبلاگ شخصي.1385
-      ارزشيابي تكويني و كيفي: شباهت‌ها و تفاوت‌ها. وبلاگ شخصي. 1385
-      تدوين الگويي براي ارايه بازخوردهاي كيفي در ارزشيابي از پيشرفت تحصيلي. فصلنامه علمی – پژوهشی نوآوري‌هاي آموزشي. 1385
-      ارزشيابي اجراي آزمايشي ارزشيابي توصيفي در مدارس ابتدایی برخی از مناطق آموزشی کشور (1385-1384)، تألیف (نویسنده اول) فصلنامه علمی – پژوهشی تعلیم و تربیت، زمستان 1385
-      بازنگري در روش‌هاي سنجش و نقش آن در اصلاحات آموزشي. مجموعه مقالات اولين همايش ارزش‌يابي تحصيلي . 1384
-      امتحانات دونوبتي در مدارس ابتدايي و راهنمايي. فصلنامه علمی – ترویجی تعليم و تربيت. 1381

7.  عضویت در مجامع علمی
-      عضو كميته پژوهشي معاونت تربيت بدني
-      عضو کمیته پژوهشی شوراي عالي آموزش و پرورش
-      عضو كميته‌هاي داخلي پژوهشكده تعليم و تربيت شامل پژوهشي، مالي، انتصاب، ارتقاي پايه و مرتبه
-      عضو شوراي پژوهشي پژوهشكده تعليم و تربيت
 
8. تقدیرنامه‌ها و جوایز
-      تقدير نامه از مقام محترم وزارت براي پژوهش برتر در سال 1385
 
9. مسئولیتهای اجرایی

مديريت گروه پژوهشي اندازه‌گيري و ارزشيابي آموزشي پژوهشكده تعليم و تربيت از سال 1377تاكنون
ایمیل:khoshkholgh@ire.ir
تلفن:88896768---091221844
تحصیلات:دکتری - روانشناسی تربیتی با گرایش روش تحقیق
محل تحصیل:دانشگاه علامه  طباطبایی
شغل:عضو هیات علمی پژوهشگاه آموزش و پرورش
محل کار:پژوهشگاه آموزش و پرورش
مهارتها:ارزشیابی--ساخت ابزارهای اندازه گیری--تحلیل های آماری پیشرف-بازآموزی اختلالات  یادگیری
علایق:سنجش و اندازه گيري آموزشي بویژه آزمون عملکردی
-      ارزشيابي آموزشي بويژه پيشرفت تحصيلي
-      سنجش وآموزش انواع اختلالات ويژه ي يادگيري
-      سنجش وآموزش راهبردهاي پرورش انگيزه ي دروني
فعالیتهای اجتماعی:-
کتب مورد علاقه:-
فیلم و سریال:-
موسیقی:-
ورزش مورد علاقه:-