جایگاه شایستگی محوری در سند تحول بنیادین آ.پ و برنامه ی درسی ملی

خوشبختانه با تلاش متخصصان و صاحبنظران متولي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش ونیز سند برنامه درسی ملی ، اهداف كلان آرماني با دقت تبيين و تعريف شده است. براي نمونه در بند ب مربوط به راهكار 1-1 اولين هدف عملياتي سند يعني پرورش تربيت يافتگان آمده است: "در طراحي، تدوين محتوا و اجراي برنامه‌ي درسي بايد رويكرد فرهنگي- تربيتي و شايستگي‌هاي پايه‌ي دانش آموزان حاكميت داشته باشد". اصطلاحات تربيت، و تعریف شايستگي‌هاي پايه و ابعادآن    در مباني نظري سند تحول بنيادين و سند برنامه درسی ملی  به صورت روشن و علمي تبيين و تعريف شده است كه با مراجعه به آن مي‌توان ..................