جایگاه شایستگی محوری در سند تحول بنیادین آ.پ و برنامه ی درسی ملی
جایگاه شایستگی محوری در سند تحول بنیادین آ.پ و برنامه ی درسی ملی
خوشبختانه با تلاش متخصصان و صاحبنظران متولي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش ونیز سند برنامه درسی ملی ، اهداف كلان آرماني با دقت تبيين و تعريف شده است. براي نمونه در بند ب مربوط به راهكار 1-1 اولين هدف عملياتي سند يعني پرورش تربيت يافتگان آمده است: "در طراحي، تدوين محتوا و اجراي برنامهي درسي بايد رويكرد فرهنگي- تربيتي و شايستگيهاي پايهي دانش آموزان حاكميت داشته باشد". اصطلاحات تربيت، و تعریف شايستگيهاي پايه و ابعادآن در مباني نظري سند تحول بنيادين و سند برنامه درسی ملی به صورت روشن و علمي تبيين و تعريف شده است كه با مراجعه به آن ميتوان ..................
+ نوشته شده در دوشنبه چهاردهم مرداد ۱۳۹۲ ساعت 13:4 توسط ایرج خوش خلق
|
عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش هستم .به مدت ده سال مجری ارزشیابی ملی ارزشیابی توصیفی در مدارس ابتدایی بوده و هستم. در زمینه های سنجش تکوینی انگیزش درونی بازخورد های کیفی و خودسنجی و ساخت آزمون عملکردی کتاب اموزشی و مقاله های علمی فراوان دارم