وظایف مدیران مدارس در نظارت بر سنجش تکوینی با بازخورد توصیفی(ارزشیابی توصیفی):
وظایف مدیران مدارس در نظارت و توسعه ی سنجش
تکوینی با بازخورد توصیفی(ارزشیابی توصیفی):
1)تشکیل گروه های مشارکتی برای معلمان جهت ساخت ابزارها به تفکیک پایه های کلاسی
2)نظارت بر ساخت ابزارهای اندازه گیری وحسن اجرای آن در کلاس
3)حمایت های آموزشی ازمعلمان براساس نتایج حاصل از نظارت ها با دعوت از متخصصان برای برگزاری کارگاه های آموزشی در مدرسه
4)برگزاری نمایشگاه های ماهانه از عملکرد دانش آموزان و معلمان برای اولیا و ارزشیابی عملکرد معلمان هر کلاس با توجه به معیارهای معتبر
5)تشکیل کلاس های توجیهی برای والدین در مورد اهداف طرح ارزشیابی توصیفی
6)تشکیل هم اندیشی و نقد عملکرد با حضور معلمان و نمایندگان والدین
7)نهادینه کردن سازو کار عملی برای درج عملکرد دانش آموزان در کارنامه های توصیفی نیم ترم با هدف افزایش اعتبار درجه بندی ها در کارنامه
+ نوشته شده در جمعه هفتم مهر ۱۳۹۱ ساعت 11:1 توسط ایرج خوش خلق
|
عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش هستم .به مدت ده سال مجری ارزشیابی ملی ارزشیابی توصیفی در مدارس ابتدایی بوده و هستم. در زمینه های سنجش تکوینی انگیزش درونی بازخورد های کیفی و خودسنجی و ساخت آزمون عملکردی کتاب اموزشی و مقاله های علمی فراوان دارم